måndag 26 juni 2017

Lakotas- vardagliga utmaningar

Lakotas låga självförtroende gör sig påmint då och då. Självklara grejer för mig och de andra hästarna är ibland utmaningar för honom. Som jag tidigare nämnt har vi jobbat lite med diken och ojämnheter i backen, han verkar inte så van att behöva tänka på sina ben men det blir bättre 
Idag hittade jag honom i ena delen av vindskjulet för första gången och tänkte inte så mycket mer på det förrän jag såg att han inte vågade/trodde att han kunde gå ut. Han hade klurigt att få till hur han skulle behöva kliva över för att ta sig ut. Jag tog på honom grimman och när jag gick före och med lite försiktigt övertalning fick han till det med benen och blev så nöjd! Så vi gick in o ut ett par gånger och han växte flera cm! 



























Take care! //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar