söndag 11 juni 2017

Det ligger styrka i att lyssna

Den här helgen är Djurkommunikatör Anna Kristell från Köping här igen och tar emot djur och dess ägare för givande samtal. Samtal med djur kan se ut på många olika sätt; djupa, berörande, sorgsna, glädjande, humoristiska... Gemensamt för dem alla är att de i de allra flesta fall öppnar upp för mer förståelse mellan ägare och djur.

För varje människa som anmäler sig med sitt djur när jag ordnar dagar med Anna så blir jag glad och tacksam. Glad och tacksam för varje ägare eller skötare som har styrka nog att vara beredd att lyssna på sitt djur på ett djupare plan.
För mig ligger det mod och styrka i att våga och vara beredd att lyssna på sitt djur, att vilja det väl, att vara öppensinnad och förstå att även djur har känslor, upplevelser och förståelse för livet.


Att lyssna på andra är stort, att lyssna på sig själv är i min mening ännu större. Det ligger för mig en stor styrka och kraft i att lyssna på sig själv och att följa sin rätta väg. Att vilja väl, lita på sin känsla och göra det som behöver göras, det är kort o gott en av livets meningar enligt mig. En uppgift som vi bär med oss hela livet.

Det är inget att vänta på, lyssna på dig själv och gör det du ska. Jag tror på dig!

© Emma Blad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar