torsdag 18 maj 2017

Evenemang: Ponnybesök i Ed

Nu är datum fastställt! Den 9 juni planerar jag att ta med mig min ponny till Eds centrum och besöka lämpliga ställen där det kan uppskattas!
Jag och min ponny Bella vänder oss i första hand till kommunala verksamheter inom vård och omsorg, LSS etc. Tex. Äldreboende, daglig verksamhet, förskola eller annan lämplig verksamhet. 
Även privatpersoner kan göra anspråk på ett besök inom rimligt avstånd från centrum då vi kommer ta oss fram till fots.

Varför detta?
Alltmer forskning visar på att djur kan spela en viktig roll i människors välmående och jag vet att alla inte har möjlighet att ta med sitt barn eller äldre släkting för att få klappa på en häst! Hur underbart är det inte att t.ex. få se farmors barndomsminnen väckas till liv? :)

Evenemanget är självklart GRATIS och ponnyn är en mycket lugn och trygg äldre dam som jag själv är uppväxt med.

Planerade besök:
Hagalids Serviceboende

Vid intresse maila emma@horsma.se

Hoppas vi ses!
//Emma Blad


Bella i vagn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar