tisdag 2 maj 2017

Kommunicera med djur

Kommunikation.
Ett ord som kan ha många olika innebörder. Känsla, tanke, kroppspråk, handling och tal är olika exempel på kommunikationskanaler.
Både vi och djuren använder dessa på olika sätt beroende på personlighet och tidigare invanda mönster. Vissa är snabba med att ta till ljud, rörelser, gå in i rädsla, andra inte, osv..
                                      
Djuren är generellt mer i sina hjärtan, i sin känsla och i nuet än vad vi människor är. De uppfattar och förstår saker på ett djupare plan även om deras fysiska kroppar har helt andra instinkter än oss. Människan är oftast mer i tanke och logiskt tänkande.
   
Det blir lätt en envägskommunikation med någon som inte talar samma språk som en själv. Vill vi då ha en dialog, ett samarbete och uppleva samspel är det därför vårt ansvar att göra så gott vi kan för att inte bara låta djuren lyssna på oss, utan att även vi lyssnar på dem.
                                                                        
Det är när vi kopplar bort tanken och tillåter känslan flöda som vi kan fånga upp mer än det ögat ser. Jag vet att många är skeptiska men för mig har det blivit självklart genom åren att det finns mer än den fysiska kroppen.

När tiden är redo har jag tänkt att dela med mig mera av vad djuren har förmedlat till mig på olika sätt. Hoppas att ni ska finna det av intresse. ☺💗

Take care.
//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar