torsdag 11 maj 2017

Barfotaboots - Scootboot!

Wiho! Så glad jag blir! :D
För en tid sedan fick jag se att mitt nuvarande favoritmärke av barfotaboots; Scootboot, ska börja med mindre storlekar! (y) Idag fick jag även veta att de ska komma en slim-modell (för mer avlånga hovar) samt att det finns ännu fler färger att välja mellan än tidigare!

Mina hästar är barfota och jag använder barfotaboots vid behov vid träning, jag tycker det känns gott att mina hästar bara har skydd när det behövs och får använda sina hovar så naturligt som möjligt. 
Jag har provat många olika barfotaboots och för närvarande är scootboot mina favoriter. Vissa andra märken upplevs klumpiga medans scootboot är nätta och smidiga att få på o av, de har heller ingen kardborre som blir smutsig eller krångliga vajrar som behöver bytas ibland osv. De är helt enkelt enligt min uppfattning ett par smidiga boots som är lätta att hålla rena. En annan aspekt som jag anser viktig är att sulan inte är för hård, även om hästen ska skyddas från tex grov grus etc så vill jag att hästen ska känna underlaget och att hovarna får jobba naturligt och växa sig starka. Ett annat plus är att scootboot går att dubba på vintern!

//Emma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar