lördag 9 juni 2018

Tiden stannar upp



Tiden stannar upp
Vi är tacksamma över stunden
Ödmjuka inför nuet
Förväntansfulla på framtiden
Hon ger mig en bild av hur hon dansar fram 
Vi är ett team på någon form av uppvisning
Nästa bild är vi i en okänd skog
Hon vill ut på olika äventyr
Tredje bilden är hästtransporten
Hon vet att det är det som hindrar oss
En skrattretande bild blandad med en lite ångest
Så liten men ändå så stor utmaning
Får känslan av att det löser vi
Tillsammans som det team vi är
Och ska bli
Jag blir glad och inspirerad
Samtidigt dyker en känsla av vemod upp
En uns av rädsla
Tänk om jag inte kan tillgodose hennes visioner
Våra drömmar
Jag ska snart få ett barn in i mitt liv
Hur kommer tillvaron se ut
Hon säger att hon har tålamod
Det löser sig
Det är inte bråttom
Men sluta aldrig jobba framåt matte
Tack min fina Salsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar