måndag 19 februari 2018

LAKOTA HAR TALAT

Den här helgen har djurkommunikatör Anna Kristell varit här. Jag träffade Anna för några år sedan och vi har sedan dess haft regelbunden kontakt. Anna har blivit en viktig länk för mig i min utveckling, både som person och i relationen mellan mig och mina djur.
Anna är mycket duktig och seriös i sitt yrke och jag betvivlar numer inte hennes talang ett dugg att känna in djur och vad de vill förmedla till oss på ett djupare plan. Det är en upplevelse varje gång att få bekräftat saker jag redan känt på mig eller få nya synvinklar på saker ur djurets perspektiv.

Det var bland annat lillkillen Lakota som fick "prata" lite denna gång under Annas besök. Jag har under en tid känt ett behov av att greja lite mer med just Lakota, vilket bekräftades av att han berättade att han just nu är i en fas där han känner sig lite förvirrad och behöver förutom de andra hästarna även mer av mitt umgänge och stöd. Han jobbar med att hitta sig själv.

Han är ovan att vara på ett ställe där alla är så olika, där alla ”är sig själva”, han förstår inte innebörden av detta eller vem han ska lyssna på eller följa. Där han varit tidigare har alla tänkt mer lika och rättat sig i samma led. Lakota har varit hos olika travtränare och beskriver det som att alla hästar har varit införstådda med att det är ”vinna eller försvinna” som gäller. När Lady åkte iväg till fodervärd blev han rädd att detta ställe var likadant. Fastän hon nu kom hem igen och vi alla har förklarat för honom att hon åkte för att hon själv sökte nya utmaningar så förstår han inte. Det konceptet och tankesättet är så främmande för honom och tar tid att förstå och landa i.

För just en häst som Lakota så blir det för både honom och mig extra värdefullt att anlita Anna för att få djupare förståelse för varandra och stärka vår relation. ❤️

Annas hemsida: www.annakristell.se

(Foto: Tjusiga Bilder / Anna Tjus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar