onsdag 21 februari 2018

Försöker du lyssna på ditt djur?

Jag tror till fullo att vi kan kommunicera med djur genom våra känslor, tankar och avsikter helt utom röstens och kroppspråkets värld.
Jag kan ibland känna tydligt att någon av mina hästar t.ex. vill ha ett täcke, vill bli av med grimman, behöver vatten, vill komma in, vara kvar ute, vill ta en promenad eller har åsikter om utrustningen osv.
Självklart gör jag oftast mitt bästa att bemöta deras önskan eller behov, de kan ju som oftast inte få det uppfyllt utan min bidragande hand.
Att lyssna, följa och respektera sina djur på detta sätt gör att de känner att de har ett värde och de kommer att få större möjlighet att bli de dem ska vara och det kommer enligt mig att ge utveckling för alla inblandade.
Försöker du lyssna på vad ditt/dina djur vill förmedla? 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar