torsdag 20 juli 2017

Overkliga besked

När livet kommer med overkliga besked.
Denna vecka blev inte alls som det var planerat, i måndags fick jag beskedet att min älskade vän, mentor och förebild Lisbeth Börjesson, som jag skulle hälsa på i början av denna vecka, hade somnat in. Det är fortfarande svårt att ta in.
Modiga, målmedvetna, kärleksfulla, inspirerande Lisbeth, tanken på att du inte längre finns i fysisk form gör hjärtat så tungt, så tungt. Samtidigt känner jag sådan tacksamhet att jag har fått uppleva dig och för allt du bidragit med till min, och många andras, utveckling som både person och hästmänniska. Du har gett mig oerhört mycket på olika plan här i livet och det går inte en dag utan att jag använder något av alla de verktyg som du så givmilt levererat för att göra världen till en bättre plats.
Du är en sann förebild för mig och jag ska göra mitt allra bästa att sprida vidare det du gett mig.
Tack, tack för allt. Vila i frid 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar