tisdag 4 april 2017

Vackra bilder och häftiga trick

Detta är en text som jag publicerade för länge sen men som jag tycker fortfarande är lika aktuell.

"Det finns många fina bilder o filmer på olika människor som får hästar att göra olika trick och följa dem lösa m.m. Jag tycker oftast att det ser vackert och inspirerande ut, samtidigt när jag väljer att granska närmare o analysera vad jag ser så upptäcker jag ofta att det är mycket mutor med eller olika tekniker med tvång inblandat i inlärningen. Det är sällan jag upplever att jag ser ekipage med en äkta djup relation och ett samspel uppbyggd på ömsesidig respekt. 
Anledningen till detta, tror jag, är att det tar långt tid och krävs mycket av en människa att bygga upp detta med en häst. Dagens samhälle upplever jag tyvärr är uppbyggt mycket på prestation och vi vill ha snabba resultat.
Om vi släpper pressen på prestation, släpper rädsla över att bli bedömda eller misslyckas, och inser att vi duger som vi är och att alla har sin egna livsresa, så har vi redan vunnit en av de viktigaste tävlingarna i livet.

Take care. 

© Emma Blad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar